• Kontaktai
  • Taisyklės
  • “Nuolankioji“ rež. V. Masalskis, Klaipėdos jaunimo teatras (LNDT) / KJT
    Iki pasiūlymo pabaigos:
    5€
    10€
    Pirkti

    “Nuolankioji“ rež. V. Masalskis, Klaipėdos jaunimo teatras (LNDT) / KJT

    -50%
    Klaipėda, Klaipėdos dramos teatras
    Spalio 20 d., 18:30 val.
    1 val.

     

    Režisierius - Valentinas Masalskis

    Dailininkė - Renata Valčik

    Režisieriaus asistentas - Titas Varnas

     

    Vaidina: Diana Anevičiūtė, Valentinas Masalskis

     

    Iš rusų kalbos vertė Algimantas Antanavičius

     

    Ką Lietuvos teatro kultūrai reiškia Valentinas Masalskis? Ar tai tik garsaus aktoriaus pavardė, ar kur kas daugiau? Nepailstantis teatro maištininkas, jis Nacionaliniame dramos teatre sukūrė spektaklį pagal Fiodoro Dostojevskio apsakymą „Nuolankioji“.

     

    „Nuolankiąją“ Dostojevskis parašė 1876 metais ir paskelbė žurnale „Dnevnik pisatelia“ („Rašytojo dienoraštis“). Palankiai įvertintas ano meto kritikos, apsakymas ir šiandien laikomas vienu įdomiausių pasaulio literatūros šedevrų. Toje „tragiškoje novelėje“ įspūdingai atsiskleidė visi svarbiausieji rašytojo kūrybos motyvai.

     

    Teatrinis Valentino Masalskio prisilietimas prie „Nuolankiosios“ – bandymas autentiška patirtimi perskaityti įvairius įminimo būdus skatinantį kūrinį. Aktorius nedemonstruoja „pakylėtų“, „teatrinių“ kančių, nuopuolių, prisikėlimų. Vaidindamas jis kenčia kartu su savo herojais, jo improvizuojamos mizanscenos priklauso ne tik nuo jo patirties ar kasdienybės veiksnių, bet ir nuo žiūrovų, kurie skirtingai reaguoja į tai, kas dedasi spektaklyje.

     

    „Nuolankiojoje“ Masalskis pasitelkia pačius subtiliausius aktorystės niuansus, tarytum tramdo savo aktorinę prigimtį, tramdo savyje slypintį žvėrį. Dominuoja masalskiškoji poezija, masalskiškoji lyrika, masalskiškasis Dostojevskis. Tai ne vien „kančia“ ar „išgyvenimai“ – tai analitinis pasaulio ir žmogaus būsenų suvokimas.

     

    Dianos Anevičiūtės Lukerja kartais tampa vaizdiniu nuolankiosios pavidalu, kartais – tarytum nuodėmklausiu, o kartais – dar viena nuolankiąja, kurios gyvenimas gali baigtis dar tragiškiau nei tos, apie kurią kalbama ir dėl kurios buvo sukurtas spektaklis.